Edukacja globalna. Poradnik metodyczny dla nauczycieli II, III,IV etapu edukacyjnego

10 września 2015

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

  1. Jaki jest współczesny świat?
  2. Poza podziały na Globalną Północ i Globalne Południe – jeden świat
  3. „Odkrywanie Ameryki” – Po co nam edukacja globalna?
  4. „Niech rzeka płynie jak dotychczas” – Jaka edukacja globalna?
  5. „W poszukiwaniu Las Casasa” – Dla kogo jest edukacja globalna?
  6. Podsumowanie – Co to jest edukacja globalna?
  7. Inspiracje do dalszych poszukiwań i zobaczenia świata jakim go nie znacie


CZĘŚĆ METODOLOGICZNA ( Wybrane metody edukacji globalnej)

  1. Wolna przestrzeń w klasie
  2. Wolna przestrzeń do dociekań i dialogu w klasie
  3. Oczyma kogoś innego
  4. Filozoficzne dociekania z dziećmi i młodzieżą
  5. Sześć kapeluszy myślowych
  6. Żywa biblioteka
  7. Teatr forum i teatr niewidzialny


CZĘŚĆ PRAKTYCZNA  (zawiera 3 wątki tematyczne dla 3 etapów edukacyjnych x 5 propzycji zajęć/ aktywności)

  1. Konsumpcja
  2. Nierówności
  3. Obywatel świata

Recenzenci:

dr hab. Beata Kowalska
prof. dr hab. Krzysztof Gorlach

Prawa autorskie do publikacji przysługują Ośrodkowi Rozwoju Edukacji. Publikacja  jest  współfinansowana z programu polskiej współpracy rozwojowej MSZ RP i przeznaczona jest wyłącznie do użytku niekomercyjnego.
Zachęcamy do pobierania publikacji w formacie pdf.

 

Polecamy